www.dardidil.com | ||||||||||
|
||||||||||
Ҳаёти Исои МасеҳDownloadВОХӮРӣ БО ИСО Шиносоӣ. Вохурӣ бо ИсоЯкчанд сол пеш маро хоҳиш карданд, ки дар Донишгоҳи Вирҷиния таҳти мавзӯи “Исои Масеҳ – масеҳият” баромад кунам. Бо интихоб кардани ин мавзӯъ ташкилкунандагон хостанд шавқу ҳаваси бисёр донишҷӯёнеро донанд, ки муқобили таълими калисо баромада чунин ҳисоб мекунанд, ки онҳо хеле хуб медонанд Исо кист ва ё ҳатто Ӯро инкор мекунанд. Чӣ гуна рӯзҳои истироҳатӣ буданд! Маро ҳамчунин инҷилшиноси хеле фаъол Блек ва ҳофизони фолклорӣ ҳамроҳӣ намуданд. Чун донишҷӯён гурӯҳеро аз аслу насабҳои гуногуни фарҳангӣ гӯш карданд ва ҳамаашон дар бораи як Исо гап заданд, фикрҳои қолабии онҳо дигар шуданд. Пеш аз омадани мо донишҷӯёни масеҳӣ саволномаеро супурданд, ки дар он давом додани ин гуфта аз онҳо хоҳиш карда шудааст; “ Вақте ки ман дар бораи масеҳият фикр мекунам ман �� дар назар дорам”. Нафаре гуфт, ки ӯ инквизисия; ҷангҳои салибӣ; ҷанги Сисоларо дар назар дорад. Қариб ба ҳама чизи нохубе, ки дар таърих рӯй дода буд, ӯ масеҳиятро дар онҳо гуноҳкор ҳисоб мекард. Сипас ӯ дар охир пеши ман омад ва гуфт: “Ин саволномаро ман пур кардам. Вале имрӯз ман Исоро ончунон дидам, ки пеш надида будам ва акнун ман шогирди Исо мешавам”. Ин омӯзиш ба мо мефаҳмонад, ки ҳамаи моро лозим аст ба Исои ҳақиқӣ нигоҳи тозае кунем. Баъзеи мо, тавассути шиносоӣ ба Исо дар ҳаётамон мақоми баланде додаем. Дигарҳо ӯро ҳамчун хастакунанда ва номувофиқ аз худ дур месозанд. Ҳол он ки баъзеҳо шефтаи шахсияти Исо ҳастанд ва хоҳиши зиёде доранд ӯро донанд, ва ба ростӣ, ба ҳамаи саволҳое, ки мо меҷӯем ҷавобҳо доранд. Ба монанди ҳамзамонони Исо онҳо мехоҳанд бубинанд, ки Исо дар ҳақиқат кӣ аст. Ин роҳнамои омӯзиш дар асоси чор китоб, ки ба мо дар бораи Исо нақл мекунанд – Матто, Марқӯс, Луқо ва Юҳанно тартиб дода шудааст. Се китоб, ё онҳоро ба таври дигар Инҷилҳои мухтассар меноманд ба ҳамдигар хеле монанд ҳастанд, ҳарчанд ҳар кадомашон ҷанбаи фикрии махсуси худро доро ҳастанд. Инҷили Юҳанно ҳам аз ҷиҳати тарзи навишт ва ҳам мундариҷот хеле дигаргун аст. Чун мо Инҷилҳоро мехонем, мо дарк мекунем, ки ҳар муаллиф дар бораи як шахсияти пурқудрати шаклан дигаргуншуда нақл мекунанд. Гӯё, ки чор рассом тарҳи як шахсро кашида истодаанд,- се тарҳ ба ҳам монанд ҳастанд ва якто аз нуқтаи назари дигар, ҳар кадомашон тафсилҳои ягонаи уро нишон медиҳанд, вале ҳар чор рассом як хел ҳақиқатро ба тарзи рӯшан нишон медиҳанд. Дар муқобил ба баъзе шаккокон, ин омӯзиш ҳисоботи дурусти таърихии дар ин чор китоб омадаро тақдим мекунад, ва барои ин боварӣ далелҳои эътимоднок дода шудаанд. Зарур нест, ки ҳисоботҳои Инҷилро ҳамчун “илҳоми илоҳӣ” барои истифодаи ин роҳнамо қабул кунед. Хубтар ба ҳисоботҳои Исо ба мисли дигар ҳодисаҳои таърихӣ, бо тафаккур ва дили кушод биёед, то ки бубинед чиро дарёфтед. Ҳикояи Исо бисёртарафа мебошад. Ин раҳнамои омӯзиш сенздаҳ ҷабҳаи муҳими ҳикояи Исоро медиҳад, ки шахсият, таълимот, амалҳо, ва талабҳои ӯро равшан мекунад. Ҳар омӯзиш меомӯзад, ки Исо кӣ буд ва дар рӯзҳои мо Ӯ кист. Чун сарлавҳаҳо далолат мекунад, ин умеди ман аст, ки шумо на танҳо Исоро ҳамчун шахсияти таърихӣ омӯзед, балки Ӯро ҳамчун дӯст ва Худованд вохӯрӣ намоед. 1 Муаррифии Исои ҳақиқӣ Марқӯс 1:1-45М о духтаре бо номи Дебӣ ва писаре бо номи Кевин дорем. (Писари дигариамон – Санди дар синни бисту- ду солагӣ аз дунё гузашт). ҳамкорон ва рафиқони онҳо метавонанд дар бораи онҳо ба шумо баъзе фикрҳо пешниҳод намоянд, ки онҳо кистанд. Вале ман метавонам бигӯям, ки онҳо дар ҳақиқат кистанд! Ман онҳоро беҳтар медонам. Бисёр одамон тарҳи нимташаккулёфтаи Исоро доранд- Ӯро ҳамчун инсони хуб, муаллими бузург, таҷассуми “қувва”, ва ҳатто шахсияти илоҳӣ мешиносанд. Марқӯс яке аз аввалин шогирдони Исо, дар китоби худ ба мо мегӯяд, ки Исо дар ҳақиқат, кӣ буд. Ӯ ва Петрус – ки аз Ӯ Марқӯс ахбор мегирифт, Исоро хеле хуб мешинохтанд. Суханҳои аввалини Ӯ ба мо ногаҳонӣ мегӯянд, ки ҳикояи инҷил- аслан, “хабари хуш” – дар бораи “Исои Масеҳ, Писари Худо” мебошад. Дар қисми аввал дар бораи он ки чӣ тавр Исо шинохта шуд ва ба ҳамзамононаш муаррифӣ шуд.
___________________________________________________
Ин ба мо дар бораи монанди мо шудани Ӯ чӣ мегӯяд?
___________________________________________________
Чӣ қадар инсонро лозим аст бидонад, то ки Исоро пайравӣ кунад? ________________________________________
7. Марқӯс 1:35 дар бораи сарчашмаи қудрати Исо чиро ошкор мекунад? Аз ин мисол мо чиро метавонем омӯзем? ______________________________________________
___________________________________________
Чӣ шуморо бештар ба ваҷд овард ё мутаҳайир сохт? Маънидод кунед. 2 Исои шигифтангезЛуқо 5:17-39Рафиқам аз баъзе наврасони бедин пурсон шуд, ки чаро онҳо ба калисо намераванд. Одатан онҳо чунин ҷавоб медиҳанд: “Бисёр ҳам манфӣ”, “Номувофиқ”, “қобили пешбинӣ”. Исоеро, ки мо дар ҳикояи Луқо вомехӯрем ба мисли инҳо нест. Баръакс, Ӯ ғайри қобили пешгӯист. Одамони замони Ӯ фикр мекарданд, ки Худо одамони хубро дӯст медорад; Ӯ Худоеро, ки гуноҳкоронро дӯст медошт нишон медод. Онҳо фикр мекарданд, ки Худо рӯи хурсандро дӯст медошт; Ӯ Худоеро, ки шодию хурсандиро офаридааст, нишон медод. Онҳо фикр мекарданд, Худо ба анъанаҳо маҳкам баста шудааст; Ӯ Худоеро, ки навовариро дӯст медошт, нишон медод. Луқо 5 нишон медиҳад, ки таблиғгарони аввалин масеҳӣ чӣ хел ба шоҳи Англия ҷавоб доданд, вақте ки Ӯ онҳоро пурсид, ки онҳоро чӣ интизор аст агар онҳо ин дини навро пайравӣ намоянд. “Аълоҳазрат”, ҷавоб доданд онҳо, “шумо навигариро паи навигарӣ хоҳед дарёфт” ва ҳар навигарӣ беҳтар аст!”. 1. Дар бораи он, ки бори аввал дар бораи Исои Масеҳ омӯхтед фикр кунед. 2. Луқо 5:17-26-ро хонед, ва кӯшиш кунед манзараро тасаввур намоед. Вақте ки мафлуҷро аз бом ба хона дароварданд, иштирокчиёни асосии ин ҳодиса чӣ хел худро ҳис карданд (одами бемор, дӯстони Ӯ, фарисиён ва китобдонон, тамошобинон, оятҳои 17-19)? 3. Чӣ хел Исо бо кори худ ба одами бемор ҳамаро дар ҳайрат монд (ояти 20)? Ин ба мо дар бораи Исо ва чӣ хел дидани Ӯ эҳтиёҷоти моро мебинад чиро мефаҳмонад? ___________________________________________________ 4. Китобдонон Исоро барои ваъдаи омурзиши гуноҳҳо танқид карданд, ҳол он ки танҳо Худо чунин қудратро дорост (ояти 21). ҷавоби Исо чиро нишон медиҳад (оятҳои 22-26)? ___________________________________________________ 5. Оятҳои 27-32-ро хонед. Леви (ҳамчунин Ӯро Матто мегӯянд) боҷгире буд, ки Ӯро ҳама бад медиданд. Чӣ ҷои ҳайратоварест, ки Исо Ӯро даъват кард ва ҳатто аз ин ҳам ҳайратовартар – Левӣ Ӯро пайравӣ кард (оятҳои 27-28)? 6. Вақте ки Левӣ барои дӯстонаш зиёфати калоне дод, китобдонон Исоро барои хӯрдани хӯрок бо гуноҳкорон” танқид карданд (ояти 30). Чӣ хел Исо худро ҳамчун “табиб”-е тасвир намуд, ки даъват шудааст фикри онҳоро дар бораи Худо дигар кунад? ___________________________________________________
___________________________________________________ 10. Боз барои нишон додани ин нуқта Ӯ забони тасвирро ба кор бурд (оятҳои 36-39). Либоси нав ва шароби нав чиро мефаҳмонанд? Либоси кӯҳна ва машки кӯҳна чиро мефаҳмонанд? 11. Ин тасвир дар бораи он ки чӣ тарз Исо одамон ва ашёҳоро нав мекунад чӣ мегӯяд? ___________________________________________________
Ин аз ҷавобатон ба саволи 1 чӣ фарқият дорад? 3 Исо Устоди Достонсаро Марқӯс 4:1-34 И со гуфт, ки вазифаи асосии Ӯ фаҳмондани чизҳо ба мардум мебошад. Исо чизҳоро паи ҳам мефаҳмонад. Ӯ инро бо истифодаи масалҳо ба ҷо оварда буд, ки ҷӯяндагони ҳақиқиро ба сухан кардан водор менамуд ва онҳоеро, ки кунҷков набуданд аз худ дур мегирифт. Масал (parable ) тарзи ҳикоятест, ки ҳам рӯшан мешавад ва дар айни замон ҳақиқатро рӯпӯш мекунад, аз ҷавоби шунаванда вобастагӣ дорад. Устодони бомаҳорат таълим медиҳанд, ки чӣ хел “ба сухан кардан водор намуд. ___________________________________________________
Он дар бораи Исо чӣ мегӯяд?
Чӣ онҳоро аз ҳам фарқ мекунонад?
Чӣ хел такроркунии ин калима ба мо барои фаҳмидани мавзӯи ҳаққонии ин масалҳо кӯмак мекунад?
Чӣ ҳақиқатро пӯшондааст ҳамчуноне, ки зарфе нурро рӯпӯш кардааст (оятҳои 24-25).
Чӣ шуморо мутаҳайир ё ноором мекунад? 4 Исо - Устоди тарс Луқо 8:22-56Б аъд аз муҳаббат, тарс ҳиссиёти нисбатан маъмули инсон мебошад. Баъзеҳо чунин мегӯянд, ки тарси нисбатан васеъпаҳншудаи мо аз морҳо ва гуфтаҳои ҷамъиятӣ мебошад. Тарси номаълум боз ҳам вазнинтар аст. Деббии мо вақте ки хурд буд давида ба ҷогаҳ париданро машқ мекард чунки Ӯ аз поёнии торик метарсид. ҷиддитар гӯем, бисёрии моён бо ташвишҳои худ, мушкилиҳои худ, ва як қатор тарсҳоямон ба мисли муҳаббат, инкор, нокомӣ, ҳаёт, марг, оянда ва ҳатто тарси нодурусти Худо оҷиз астем. Чун Исо қудрати Худро аз болои беморӣ, гуноҳ ва анъанаҳои печ дар печ нишон дод, акнун Ӯ қудрати худро аз болои тарсу ҳарос нишон медиҳад, ки моро аз ёфтани ҳаёт дар Ӯ ё комилан пайравӣ кардани Ӯ дар канора мекунад.
___________________________________________________
Мисоли ба ин монандро ҳозир гуфта метавонед? Маънидод кунед. 8. Исо ба мард иҷозат надод, ки бо Ӯ равад, вале ба Ӯ гуфт, ки “ба хонаат баргард ва он чиро, ки Худо ба ту кардааст нақл намо” (оятҳои 38-39). Ба рафиқонат ва оилаат дар бораи он ки Исо бо шумо чӣ карда буд чӣ мегӯед? 9. ҳолати Ёирро тасаввур кунед, вақте ки Исо дар роҳи ёрӣ додан ба духтари мурдаистодаи Ӯ буд, ва зане Ӯро нигоҳ дошт. Чаро зан тарсид вақте ки Исо пурсид, кӣ Ӯро ламс кард (оятҳои 45-47)? Чаро Исо ба ӯ гуфт, ки худро ба ҳама нишон диҳад?
5 Исо ва Салиби Ӯ Марқӯс 8:22-38Баъзе вақтҳо ман фикр мекунам, ки аз истифодаи калимаи масеҳӣ худдорӣ кунам. Ин ном бо бисёр чизҳои манфӣ махлут шудааст. Дар баъзе ҷамоатҳо мегӯянд, ки онҳо масеҳӣ ҳастанд, вале онҳо хушбахт мебуданд агар ба дини дигар тааллуқ медоштанд. Дар баъзе фарҳангҳо “масеҳиро” ҳамчун ҳизби сиёсӣ мефаҳманд ва ё ҳатто онҳое, ки бомбаҳоро метарконанд! Шояд хубтар мешуд, агар мо фақат дар бораи шогирдони Исои Масеҳ гап занем. Вале танҳо пайравии Исо кофӣ аст? Ин порча бо шифодиҳии Исо кӯреро – дар ду зина сар мешавад! Ба мисли ин кӯр шогирдони Исо ба “ламси дуюмбора” барои Ӯро дуруст дидан эҳтиёҷ доранд.
Кадом ним-ҳақиқат дар бораи Исо байни ғайримасеҳиёни ҳозира маъмул аст?
________________________________________________
(ояти 32) ?
8. Чӣ хел тарзи дидани Исоро аз тарафи Петрус (оятҳои 29-32) бо шифодиҳии дузинагии марди кӯр (оятҳои 23-25) муқоиса кунем? 9. Исо мегӯяд, ки салиб низ бароямон “бояд” мебошад (оятҳои 34-38). Яъне ин чӣ маънӣ дорад, ки мо худамонро инкор кунем, салибро гирем ва Ӯро пайравӣ намоем? ___________________________________________________
___________________________________________________ 6 Исо сарчашмаи тавоноӣ Марқӯс 9:1-32ҳ аёт на ҳама вақт оддӣ аст. ҳарчанд мо мехоҳем, ки он ба як маҷрои муайян дарояд, ҳаёт пур аз ҳодисаҳои ғайриоддӣ (парадокс) мебошад. Натиҷааш чунин аст, ки бисёр мавридҳо сабабҳо ва ҳиссиётҳои мо бо ҳам мувофиқат намекунанд. Бинобар ин нишонаи он аст, ки мо Исоро ҳам хизматгор мебинем ва ҳам сарвари тавоно, ҳам заиф ва ҳам қудратманд. Баъди пешгӯии инкор ва маргаш, дар ҳикоя дар бораи малакуте ки ба сари қудрат меояд нақл мешавад. Ин ҳолати ғайриоддии таҳқиркунӣ ва ситоишкунӣ нуқтаи бузургест ки драмаи Исо моро ба худ сахт ҷалб мекунад. Вақте ки мо Исоро аз ин ҷаҳон ҷудо кунем, мо танҳо суханҳои хушку холӣ дорем. Вале вақте ки шахсияти Ӯ мушкилиҳои инсониро даст мегирад, қудрати Ӯ тавлид мешавад.
Ба фикри шумо Ӯ чиро дар назар дошт? 3. Тасаввур кунед, ки шумо ё Петрус, ё Яъқуб, ё Юҳанно будед. Чӣ хел шумо тасвир мекунед, он чиро ки дар кӯҳ бо одами дар он ҷо буда рӯй дод (оятҳои 2-8)? (шумо чиро дидед, шунидед, ҳис кардед?) 4. Чаро шумо гумон мекунед, ки аз ҳамаи шахсиятҳои қисми аввали Библия, Мӯсо ва Ильёс ба Исо намоён шуданд (ояти 4)? 5. Чӣ хел ин ба шогирдон- минҷумла ба мо кӯмак мекунад, то ин ки нигоҳи Исо ва малакутро дар қудрат ва ҷалол бинем? 6. Кадом суханҳоро шумо ба кор хоҳед бурд, то ки ҳолатеро, ки Исо баъди баргаштан аз кӯҳ бо он рӯ ба рӯ шуд тасвир намоед (оятҳои 4-8)? 7. Исо ноумедиашро дар ояти 19 баён мекунад, “Эй насли беимон� то ба кай бо шумо бошам?” Ба фикри шумо аз ки ноумед шуд:- китобдонон, оммаи халқ, ё шогирдонаш? Чаро?
Чӣ хел ваъдаи “ Барои имондор ҳама чиз имконпазир аст” шуморо дилгарм мекунад?
___________________________________________________
Мувофиқи ин ҳикоя роҳ аз беимонӣ ба имон чист? 7 Исо ва марди сарватманд Луқо 18:15-30Гурӯҳи масеҳиёни давлатманд худашонро “Дӯстии Уштурони кӯфташуда” меноманд. Ин номро онҳо аз гуфтаи машҳури Исо, ки чунин ҳаст: “Аз сӯрохӣ гузаштани шутур осонтар аст аз он ки сарватдор ба Малакути Худо дохил шавад” иқтибос кардаанд. Ин масеҳиёни сарватманд шӯхикунон худашонро “шутурони кӯфташуда” меноманд, ки мехоҳанд Исоро содиқона пайравӣ намоянд, вале бисёр вақтҳо сарваташон ба онҳо бори гарон мешавад. Чӣ қадар пулро онҳо бояд дошта бошанд, пасандоз кунанд, сарф кунанд, ба дигарон диҳанд? Ба ин мисол саволҳо хеле муҳим ҳастанд вақте ки мо бо Исо вомехӯрем, ҳамчуноне онҳо бо сарватманди ҷавон дар Луқо 18 карда буданд. Вале гап фақат дар сари пул нест. Гап дар сари он ҳаст, ки мо онро дар ҳаётамон пеш аз Худо мемонем.
___________________________________________________
“Пас кӣ метавонад наҷот ёбад” (оятҳои 26-27)? ___________________________________________________
8 Исо Сарвари Хизматгузорон Марқӯс 10:32-52Сарварӣ мавзӯи маъмули ҳозира мебошад. Омӯзишҳои сарварӣ кӯшиш мекунанд диққаташонро ба моҳияти сарварӣ равона кунанд. Оё ин дар табиати одамони ғайриоддӣ ёфт шуда буд? Оё он аз ҳолате, ки сарвариро ҳосил мекунад бармехезад? Оё сарварии ҳақиқӣ дар фаҳмидани интизориҳо ва хоҳишҳои шогирдон мебошад, ё дигар кардани интизориҳо ва хоҳишҳои онҳо? Барои Исо сарварӣ маънои хизматгузорӣ мебошад. Ӯ чунин мегӯяд, “Зеро Писари одам низ на барои он омад, ки ба Ӯ хизмат кунанд, балки барои он ки хизмат кунад ва ҷони Худро барои фидияи бисёр касон бидиҳад (Марқӯс 10:45). Бо донистани он ки Ӯ Подшоҳ буд, Ӯ ҳамчун хизматгор амал намуд – ин ҷиҳати ғайриоддии бузургии Ӯ буд.
Чӣ тарз кас имрӯзҳо чунин муносибатро нисбат ба Исо ифода намояд?
9. Кадом фурсатро барои бузургӣ шумо дар хона, кор ва ё калисои худ доред? 10. Оё ин нав чунин рӯй дод, ки ҳикояи марди кӯр баъди ин ҳикоя омад, ё ин ду ҳикоя бо ҳам алоқамандӣ доранд? Маънидод кунед.
___________________________________________________
Чӣ шуморо ба роҳбар мисли Исо ҷалб мекунад? 9 Исо –Подшоҳи асроромез Марқӯс 11:1-12:12Ҳар сарвар бояд бидонад чӣ хел рамзи худро нишон диҳад. Вақте ки ҷимми Картер президенти ИМА шуд, ӯ қасдан равиши худро дар муқоиса бо давраи президентии Ричард Никсон дигар кард. Вақте ки Рональд Рейган ба сари қудрат омад дар навбати худ ӯ кӯшид бо роҳу равиш ва амалҳои худ образи “раёсати сахтгирӣ” офарад. Дар Марқӯс 11 мо якчанд мисол аз тарафи Исо истифода бурдани рамзро мебинем- ва ҳамаи онҳо асроромез ва ғайри чашмдошт мебошанд. Баъди моҳҳои зиёде, ки одамон дар бораи ӯ хабаре надоштаанд, Исо ба назди халқ баромад ва фарёди___________________________________________ Наҷотдиҳанда ки беморро шифо дод, ва гуноҳкоронро бахшид, акнун дарахти анҷирро нафрин кард, ва маъбадро аз савдогарон пок кард. Дар ҳақиқат ҳам рамзҳои ҳайратовар! Ин рамзҳо интихоб шуданд ва бо вақте омадаанд, то ки нишон диҳанд, ки Исо ҳам бо фурӯтанӣ ва ҳам бо доварӣ омад. Тамоми боб дар бораи ҳақи ӯ оид ба тафтиши малакути ӯ нақл мекунад.
___________________________________________________
6. “ӯ ҳама чизро аз назар гузаронд” (ояти 11). Ин дар бораи мақсади омадани Исо чиро мефаҳмонад (ниг. Малокӣ 3:1-5) 7. Доварии Исо аз болои дарахти анҷир (оятҳои 12-14) берун аз табиати шахсест, ки барои додани ҳаёт омад, на хароб кардани он. Шумо инро чӣ хел маънидод мекунед (Дарахти бемева чиро мефаҳмонад)? 8.Чӣ тарз тасвир дар маъбад (оятҳои 15-17) метавонад бо воқеаи бо дарахти анҷир рӯйдода муносибат дошта бошад?
Чӣ хел мо метавонем навъи дарахтеро ки Исо дар ҷустуҷӯяш буд, парвариш кунем?
Чӣ хел таълимоти Исо имрӯзҳо моро барои дуо кардан ба чизи ба гумон номумкин рӯҳбаланд мекунад?
10 Исо – ПайғамбарМатто 24:1-51Мақоли хитоӣ чунин мегӯяд: “Пешгӯӣ кардан хеле мушкил аст, бахусус дар бораи оянда”. Дар Библия пешгӯӣ на танҳо дониш дар бораи оянда, балки андешаи имрӯза низ мебошад. Дар Матто 24 мо Исоро ҳамчун пайғамбар – ва хеле ҳам пайғамбари ҳақиқӣ мебинем. Тасвири Ӯ дар бораи дар оянда чӣ ҳаст, на чунин ҷаҳонест, ки он ҷо ҳама чиз мунтазам беҳтар ва беҳтар мешавад. Ӯ намегӯяд, ки ҳама ба тезӣ кори Ӯро ё шогирдонашро қабул намоянд. Пайғамбарони дурӯғин ба мо он чиро, ки мо мехоҳем, мегӯянд. Пайғамбарони ҳақиқӣ ба мо он чиро, ки ба мо лозим аст, мегӯянд. Исо мутаффакири (андешаманд) бузурги мусбӣ мебошад. Ӯ на танҳо барои он омад, ки ба ранҷмандон сулҳу осоиш оварад, балки ҳамчунин Ӯ барои онҳое ки дар сулҳу осоиш дурӯғин ҳастанд заҳмат оварад.
4. Дар оятҳои 4 ва 5 Исо шогирдонашро дар бораи он ки онҳоро гумроҳ мекунанд, огоҳӣ кард. Баъзе нишонаҳои гумроҳӣ кадомҳоянд (ниг. Матто 7:15-20; 1 Юҳанно 4:1-6)? ___________________________________________________ 5. Исо таърихро хеле ноором мебинад (оятҳои 6-8). Кадом нишонаҳои нооромиро Ӯ дар назар дошт? Чӣ хел ин нишонаҳо монанди “ ибтидои дарди таваллудкунӣ” мебошанд (ояти 8)?
“Сабр кардан” (ояти 13) дар чунин мавридҳо барои мо чӣ маънӣ дорад?
___________________________________________________________________________________ 11 Исо – қурбонӣМатто 26:1-30Калимаи кризис (бӯҳрон) аз калимаи юнонӣ “krisis” омада маънояш “ҷудошавӣ ё тақсимшавӣ” мебошад. Бӯҳрон нишон медиҳад, ки мо чӣ гуна одамон ҳастем. Дар Матто 26 он душманигарие, ки дар аввали рӯҳонияти Исо сар шуда буд ба интиҳои пурталотуми худ наздик мешуд. Бӯҳроне, ки бо Исо рӯ ба рӯ шуд, пур аз рамзу киноя буд. ҳарчанд ӯ интизори таслимшавӣ ва маслубкунии Худ буд. Ӯ Худро ба даст гирифт. Қурбон шудан ҳам пирӯзист. Ӯ хӯроки охирро ба нақша мегирифт. Ӯ медонист, кӣ киро хиёнат мекунад. Ӯ Худро ҳамчун қурбонӣ тақдим кард. Ана манзара! Вақте ки мо ба монанди Исо иродаи Падарро ба ҷо меорем, ҳатто ногузирии гуноҳ, дардёбӣ ба марг дар ғулом кардани мо қудраташонро гум мекунанд. Дар ин ҷо қурбонӣ он ҳаст ки аз ҳама озод аст!
Чаро амали ӯ бо инҷил алоқаманд буд (ояти 13)?
Чӣ хел Ӯ дониш ва андешаҳои ғайриоддӣ нишон дод?
___________________________________________________
___________________________________________________ 12 Исо – Подшоҳи Мурда Юҳанно 19:1-42Дар фермаи чорво дар Колорадо ман духтареро вохӯрдам ва ӯ ба ман гуфт чӣ хел ӯ назди Исо омад. Пештар ӯ барои ороиш дар гарданаш занҷираро бо салиб меовехт. Рӯзе донишҷӯи дигар ӯро пурсон шуд, ки “Чаро шумо ин салибро дар гарданатон овехтаед? Оё шумо маънои онро медонед?” Аз ин савол ӯ дар тааҷуб монд, ва фақат гуфт, ки ба ӯ маъқул аст. Вале ин савол то он замоне, ки ӯ бо як гурӯҳи омӯзиши Библия пайваст, бо ӯ буд. Дар ин гурӯҳ ӯ дар бораи Исо ва маънои салиб маълумоти пурра гирифт. Ҷон Р.В. Скотт дар китобаш “Салиби Масеҳ” пурсидаст, ки барои чӣ салибро ҳамчун рамзи Масеҳ қабул кардаанд. Чаро масеҳиёни аввалин оғилро ки ӯ дар он ҷо зоида шуда буд, интихоб накарданд, ё қаиқро, ки аз он ҷо ӯ мавъиза мекард, ё саҷоқро, ки бо он ӯ пойҳояшро тоза мекард, ё санги калонеро, ки пеши қабраш буд ва аз он ӯ эҳё шуд, интихоб накарданд? Скотт ҷавоб медиҳад, ки чун тавлид ва ҳаёт ва эҳёи ӯ зарурӣ буданд, пас барои фаҳмидани ӯ маслубкунӣ мақоми марказӣ дорад. Дар Юҳанно 19 мо салиби Исоро ҳамчун ҷудокунандаи бузург байни имондорӣ ва беимонӣ мебинем. 1. Кадом намуди ҳозираи ҷазодиҳӣ ба ҷазодиҳӣ дар салиб дар асри якум монанд аст? 2. Юҳанно 18:28-40-ро ҳамчун замина ва баъд 19:1-16-ро хонед. Пилотус дар бораи Исо ба ягон хулосае омад. Шумо Пилотусро чӣ хел сифат медиҳед? Оқибати беҷуръатии ӯ кадом тарсу ҳарос буд (19:7-9, 12)? 3. Ба фикри шумо чаро Исо акнун ба саволҳои Пилотус ҷавоб надод (оятҳои 9-10), ҳол он ки ӯ пештар ба Пилотус озодона гап мезад (18:33-38)?
___________________________________________________
Ин ба ман ва шумо чӣ маънӣ дорад? (ниг. Юҳанно 1:29 ва 17:1-4).
___________________________________________________
___________________________________________________
13 Исо Худованди Эҳёшуда Юҳанно 20:1-31 Рафиқи ман Лейн Адамс пеш дар соҳаи фароғатӣ кор мекард. Ҳарчанд ӯ дар ҳамаи корҳо комёб буд, ӯ ҳайрон буд, ки чаро ӯ хушбахт нест. Дар ҳамроҳӣ бо занаш, ки ӯ низ дар ин соҳа кор мекард ба ҷустуҷӯӣ рӯҳонӣ шурӯъ карданд. ҳамроҳ онҳо Инҷилҳои Матто, Марқӯс ва Луқоро хонданд. Вақте ки онҳо ба интиҳои Инҷили Луқо расиданд, онҳо бо ҳикояи “Тумои шубҳадор” рӯ ба рӯ шуданд, ки ба шогирдони дигар гуфта буд, ки ӯ боварӣ надорад Исо аз мурдаҳо эҳё шуд. “Ана одами ростгӯ”, хитоб кард рафиқам “ӯ ба ин бовар намекард!” Вале вақте ки онҳо ба хондани китоб давом додан дарёфтанд, ки Исо ба Тӯмои шубҳадор зоҳир шуд ва шубҳааш ба имон табдил ёфт. Лейнро ин гуфтаҳо ҳайрон карданд ва ӯ ба занаш гуфт, “Ман инро намефаҳмам. Вале ман медонам, ки Исо дар ягон ҷое зинда аст. Ва ман ӯро хоҳам ёфт”. Лейн ӯро ёфт. Муддате баъд рафиқам ба мавъиза сар кард ва ба дигарон дар бораи Исои зинда нақл мекард. Эҳё нуқтаи олии ҳикояи Исо мебошад. Агар ин ҳақиқат ҳаст, пас ин воқеъаи аз ҳама муҳим дар таърих мебошад. Ин ба мо мегӯяд, ки Исо кӣ буд, ва аст, чӣ гуфт ва чӣ кард ва зиндагӣ кард ва ҳамааш рост буд. Агар ин ҳақиқат нест, пас ҳамаи он чизе, ки Исо гуфт ва кард, талаб кард ва зиндагӣ кард, ҳамааш зери шубҳа мемонад. Боби бистуми Инҷили Юҳанно ба мо исботро – ҳам ҷисмонӣ ва ҳам шахсӣ, ки хулосаро талаб мекунанд, пешниҳод мекунад. Чун шумо онро мехонед ба худ суол кунед: Агар мӯъҷизаҳо метавонанд рӯй бидиҳанд, агар эҳёшавӣ ҷой дорад, пас чӣ тарз шумо он чиро ки хондед маънидод мекунед?
кунед. Шумо чӣ кор мекунед, агар ин шахс ногаҳон ба хонаатон ворид шавад?
Чаро донистани он ки қабр холӣ буд, муҳим аст?
___________________________________________________
Агар не, аз ин боб чӣ гирифтед?
14. Аз омӯзиш дар бораи Исо, дар рӯзҳо ё ҳафтаҳои охир кадомашро бештар қадрдонӣ мекунед? << Дарсҳои рӯҳонӣ |