www.dardidil.com | |||||||||||||
|
|||||||||||||
Омӯзиши Библия рӯ ба рӯ -2Вохӯрии шашум Воизӣ ______________________________________________________ Супориш барои тайёрӣ дидан
Вохӯрии шашум Воизӣ Худованд пас аз офаридани тамоми мавҷудоти зинда дар рӯи замин ба одам вазифаи муҳимро дод “Ва Худо онҳоро баракат дод, ва Худо ба онҳо гуфт, “Борвар ва афзун шавед, ва заминро пур кунед, ва онро тасарруф намоед, ва бар моҳиёни баҳр ва бар паррандагони осмон ва бар іар ҳайвоне, ки бар замин мехазад, ҳукмрон бошед” (ҳастӣ 1:28) ин таъинот-амри воломақом аст ва онро Худованд ба одамон додааст; ба имондорон ва беимонон, ба мардон ва занон. Масеҳии ба Худованд-Офаридгор имондошта нисбат ба дигар одамон бояд бештар ин таъинотро амалӣ гардонад. Пас аз таъиноти Худро дар салиб амалқ кардан ва аз сари нав эҳё гаштан Исои Масеҳ ба шогирдон чунин вазифа супорид: “Пас биравед, ва ҳамаи халқҳоро шогирд созед ва онҳоро ба исми Падар ва Писар ва Рӯҳулқудс таъмид диҳед. Ва онҳоро таълим диҳед, то ҳар он чиро, ки ба Шумо фармудам, ба ҷо оваранд: ва инак ман ҳаррӯза то охирзамон бо Шумо ҳастам. Омин” (Матто 28:19-20). “Аммо вақте ки Рӯҳулқудс бар Шумо нозил шавад, қувват хоҳед ёфт ва дар Ерусалим ва дар тамоми Яҳудо ва Сомария ва то ақсои дунё шоҳидони Ман хоҳед буд” (Аъмол 1:8) Ин таъиноти махсусест, ки танҳо ба имондорони Исои Масеҳ дода шудааст. Бинобар ин одамоне, ки Исои Масеҳро ҳамчун Худованд эътироф менамоянд, бояд ин таъинотро итоат намоянд.
Танҳо мавқеи библиявиро вобаста ба ин дунё дониста истода метавон башоратро ба дунё ваъз кард (маъруфӣ кард) Дар муносибати байни калисою дунёи онро иҳотакарда се мавқеъро қайд кардан мумкин аст.
Дар байни ин се мавқеъ, солимтаринаш, ки масеҳӣ бояд онро интихоб намояд-ин пурра тағйирёбӣ аст. Масеҳӣ ин пеш аз ҳама одамоне ҳастанд, ки аз ин замин баромадаанд ва ба калисо даъват гаштаанд. Аз ҷониби дигар масеҳиён ин одамоне ҳастанд, ки аз калисо баромада бояд ба дунё раванд. “ҷое ки Худованд он ҷо дар рӯи замин зиндагӣ мекунад, бинои аз ин дунё ҷудо кардашудае нест, балки байни одамони ба ин дунё фиристодашуда мебошад”. (Томас Гилести)
Худованд на танҳо ба корҳои мо дар калисо майл дорад. Вай инчунин ба чӣ тавр мо ибодат менамоем, Библия мехонем, мадҳу ситоиш менамоем, хонаамонро чӣ тавр ранг менамоем, дар мактаб чи гуна дарс медиҳем мароқ дорад. Худованд корҳои “дунявӣ” ва “муқаддасро” маҳдуд намесозад, чунки ҳама дар зери ҳукми Ӯ мебошанд. Мо онро, ки Худованд моро аз ҳаётамон даъват намудааст, дарк менамоем ва бояд бо ҳама амаламон Худовандро ситоиш намоему баҳри одамон хизмат намоем. Ба ҷои гуфтани он, ки “Ман роҳиб нестам, ман дуредгарам”, беҳтараш гуфтан лозим “Ман бо ҳунари дуредгарӣ кори роҳибиро иҷро менамоям” 1) Ҳастӣ 3:17-18-ро хонед. Натиҷаи гуноҳи Одам чист? Кор ин натиҷаи гуноҳ кардан нест. Кор ин шарти офаридагорист. Натиҷаи одам собит месозад, ки оқибати нодуруст иҷро кардани супоришҳои муқаддаси Худованд, ғаму ғӯсса меоранд.
дошта бошанд? (Қӯлассиён 3:23) Масеҳие, ки дар Масеҳ махлуқи дигар мешавад, бояд назараш ба корҳои дунявӣ тағйир ёбад. Масеҳиёне, ки воизии башоратро мекунанд, бояд он ҷамъиятро, ки дар он зиндагӣ менамоянд, хуб донанд ва бо рағбату масъулияти баланд паси иҷрои вазифаашон гарданд. Танҳо чунин одамон метавонанд Инҷилро дуруст тарғиб намоянд. Воизи башорат Масеҳиёне, ки дар Масеҳ зиндагӣ менамоянд, бояд сарвати ҳаёти рӯҳонии худро бо дигар одамон бо ҳам бинанд, то ин ки онҳо низ аз ин лаззат баҳравар гарданд. Пеш аз он ки ба суханони тарғибшудаистода бештар боварӣ ҳосил шавад, мо бояд ҳаёти пуриззату икромро паси сар намоем. Барои пурмаҳсул гардонидани инҷилкунонӣ инчунин омӯхтани усулҳои асосии фаъолияти воизӣ лозим аст. Тайёрии мувофиқро гузашта, таҷрибаи воизии башоратро ҷамъ карда, мо метавонем яроқи пурқуввате дар дасти Худованд гардем. Шоҳидон бояд муфассал дар бораи вазъи амали мазкур нақл намоянд. Шоҳидон бояд ба одам он чизро, ки дар бораи Исо медонанд бо ҳам бинанд ва дар бораи ҳаёти ба Исо ҳамчун шахсият боваркардашон нақл намоянд.
3) Аз рӯи суханони Павлус ӯ аз чӣ шарм намедорад? Чаро ӯ гуфт, ки аз ин шарм намедорад? 1. Воизӣ тавассути ҳаёт 1) Чӣ тавр мо фарзандони Худо дар ин дунёи дағалу вайроншуда бояд зиндагӣ намоем? (Филиппиён 2:15) Мо дар ин дунё Чӣ гуна бояд бошем? 2) Дар Инҷили Матто 5:16 одамон чиро дида мефаҳманд, ки ҳаёти Масеҳӣ нур мегардад? Натиҷаи он чӣ гуна аст? Шумо ҳар рӯз Он чизеро ки Шумо навиштаед, дар саҳифае одамон мехонанд. номаи башоратро “Дурӯғ” ё “ҳақиқат” бо амалу суханони кадом башоратро Шумо худ менависед тарғиб менамоед.
Исои Масеҳ ба замин омад, то одамони гумроҳшударо ёбад ва наҷот диҳад. Азбаски Исо дар мост, мо метавонем аз Ӯ хоҳиш намоем, то барои ваъз гуфтани мо ҷасорат бахшад. ҳар боре, ки мо бо одамон мешавем, бигузор ин вақти кӯтоҳаке бошад ҳам, мо бояд дар ёд орем, ки ин вақту ин ҷой ба мо барои воизии хабари хуш дар бораи муҳаббат ва авфи Худованд ҷудо карда шудааст. Тавассути воизии мо оиди башорат дар одамон бояд хоҳиши бахшидани ҳаёташон ба Исои Масеҳ тавлид ёбад. Ва ноумед нашавед, агар баъзеҳо Исоро ҳамчун Худованди худ қабул наменамоянд, зеро ин аллакай ташвиши худи Худост. Вазифаи мо бошад бо муҳаббату диққати сидқӣ ба одамон воизии Инҷил аст. Вобаста ба вазъият санъатҳои (стратегияи) зеринро истифода бурдан мумкин аст.
Гарчанде санъати тарғиб гуногун шуда метавонад, вале мазмуни башорат бояд ягона бошад. Мавзӯи башорат, ки Павлус тарғиб намуд, кадом буд? (1 Қӯринтиён 1:23-24) Чаро одамонро, ки наҷотро доро нагаштаанд, ба Исои Масеҳ шинос намудан ин қадар муҳим аст? (1Юҳанно 14:6, Аъмол 4:2) Воизӣ – ин шиносоӣ бо ягон назария ва ё ягон фикр нест, балки шиносоӣ бо шахсияти Исои Масеҳ аст. 5. Дар вазъиятҳои муайян метавонед, он чизи аз сари худ гузаронидаатонро самаранок истифода баред. Аъмол 26:1-29-ро хонед ва мазмуни шаҳодати Павлусро ҷамъбаст намоед. Сипас кӯшиши тартиб додани шаҳодати шахсии худро намоед. ҳаёт ва ақидаи Шумо то қабул намудани Масеҳ. Сабабе, ки Шуморо ба қабул намудани Масеҳ водор намуд. Тағйироти пас аз қабули Масеҳ рӯй дода.
2. Бо вуҷуди он ки мо бо амри Худованд тарғиб менамоем, вале рӯзҳои кории инҷилкунонӣ хеле самаранок мебошад. Бо одамоне вохӯред, ки Худованд, Шуморо бо онҳо пайваст мекунад ва ба онҳо тарғиб намоед. Онҳоро бо муҳаббат ба худ наздик кунонида озодона ба сӯҳбат ҷалб намоед. Беҳтарин мисол ин сӯҳбати Исо бо зан назди чоҳ. (Юҳанно 4:7) ё сӯҳбати Филиппус бо хоҷасарой (Аъмол 8:30) мебошад.
Сӯҳбати ба калисо алоқамандро сар карда истода, мунтазам дар бораи Исои Масеҳ, ки сари калисо ва “ганҷинае дар зарфи сафолин” мебошад нақл намоед.
Вохӯрии ҳафтум ________________________________________________ Супориш барои тайёрӣ
Вохӯрии ҳафтум Ҳаёти бо Рӯҳулқудс пур кардашуда Рӯҳи муқаддас дар ҳама бошандагони калисо ҳаст. Вай нафақат моро аз нав тавлид месозад, балки ба мо барои дар Исои Масеҳ зистан қудрат мебахшад. Мо худамон худамонро идора карда наметавонем ва дар Масеҳ зиста, ба сарварии Рӯҳулқудс эҳтиёҷ дорем. Чунин ҳаётро Биьлия аз Рӯҳулқудс пуркардашуда меномад. Бинобар ин барои рушди ояндаи ҳаётамон дар Масеҳ (мо чор рукни асосии он: Калом, ибодат, муносибат, ва воизиро омӯхтем) боз бо Рӯҳулқудс пур шудан лозим аст.
Калимаи “пур шудан” ин ҷо бо маънии “ба сарварӣ гирифтан”-ро дорад, яъне “Рӯҳулқудсро ба сарварқ гирифтан ва бо қудрати Ӯ пур гаштан” мебошад. Рӯҳулқудс омад, то Масеҳро мадҳ намояд (Юҳанно 16:14) ва азбаски Ӯ рӯҳи Исо аст, бо Ӯ пур шудан, яъне бо Исо пур шудан, дар ҳаёти Исо зистан, хислатҳои хоси Ӯро зоҳир намудан мебошад
Бо Рӯҳулқудс пур гаштан ин маънои ба ҳолати динӣ тасаввуфӣ ворид шуданро надорад. Вале дар ин вақт гуфтан ҳам мумкин нест, ки ин ҳолати бидуни эҳсосот ва оқилона аст. Зуҳуроти зоҳирии аз Рӯҳулқудс пур гаштан дар ҳар одам гуногун аст. вале умуман гуфтан ҷоиз аст, ки онҳо бо Рӯҳулқудс пайвастанд.
Мо метавонем, хоҳиши бо Рӯҳулқудс пур шуданро дошта бошем. Вале моро бо Рӯҳулқудс Худои сегоник пур мегардонад. Дар Инҷили Юҳанно 20:22 Исо чи тавр ба шогирдонаш Рӯҳулқудсро дод? Дар Аъмол 8:17 ду ҳавворӣ чӣ кор карданд, то ин ки Сомариён Рӯҳулқудсро қабул намоянд? Дар Аъмол 10:44 Петрус чӣ кор кард? Дар Рӯҳулқудс истода, корҳои Худовандро бо нақши одам омехта кардан лозим нест.
Ба Исо бовар карда истода ва ҳатто ҳаёти навро оғоз карда истода, мо дар замин, ки дар ҷисм зиндагӣ менамоем, наметавонем, аз гуноҳ эмин бошем. (1Юҳанно 1:8). Барои ҳамин, чунин одам, ба монанди ҳавворӣ Павлус гуфтааст: “Вой бар ҳоли ман, ки шахси мискин ҳастам! Кӣ маро аз ин ҷисми гирифтори мамот раҳоӣ медиҳад?” (Румиён 7:23-24) Дар нома ба Ғалотиён 5:17 ин моҷаро чӣ гуна тасвир ёфтааст? Баъзе вақт тавассути виҷдон ва рафтори хушахлоқонаи инсон ин моҷаро ҳалли худро меёбад. Вале бо сабаби он, ки мо дар ҷисм зиндагӣ менамоем, ҳама ҷидду ҷаіди мо дар охир ба мағлубияти рӯҳонӣ оварда мерасонад. Одами ноустувори мо дар ин моҷаро пирӯзӣ ба даст намеорад. Дар Нома ба Румиён 8:9-10 ба масеҳиён чӣ гуна маслиҳатҳо дода мешавад, то ин ки онҳо дар ин моҷаро ғолиб бароянд?
4. Чӣ тавр бо Рӯҳулқудс пур гаштан мумкин аст? Имондорон Рӯҳулқудсро дар давраи тавлиди нави рӯҳонӣ қабул менамоянд. (Румиён 8:16, 1 Қӯринтиён 12:3) Айнан аз ҳамон давра вобаста ба он ки то чӣ дараҷа онҳо бо рӯҳу ҳаёташон ба Рӯҳулқудс итоат менамоянд, рушди имондории онҳо мунтазам оғоз меёбад. Бо вуҷуди он ки ҳамаи масеҳиён зери сарварии Рӯҳулқудс мезиянд, ин маънии онро надорад, ки ҳамаи онҳо ҳаёти пур аз Рӯҳулқудсро паси сар менамоянд. Бинобар ин мо дорои наҷот гашта Рӯҳулқудсро мегирем ва дар рафти масеҳшавӣ яъне рушди имондорӣ Рӯҳулқудс мунтазам моро сафарбар менамояд. Бо Рӯҳулқудс пур гаштан ин маънои санҷиши якмаротибагиро надорад, балки мунтазам дар ҳаёти одами масеҳӣ амалӣ мегардад. Барои он ки бо Рӯҳулқудс пур гардед, бояд чунин давраҳоро паси сар намоед.
Мо бояд бо рӯҳамон дарк намоем, ки танҳо бо имон метавон бо Рӯҳулқудс пур гашт. Ибодати сидқӣ яке аз усулҳои ифодакунии имондории мост. Кӯшиш намоед, ки бо чунин тарз ибодат намоед: “Худованд, Падари дӯстоштаи ман ба Ту эҳтиёҷ дорам. Пештар ман ҳаётамро худам сарварӣ менамудам, инак ман барои гуноҳҳои назди ту содир намудаам авф мепурсам. Шукр мегӯям, ки тавассути марги Исои Масеҳ дар салиб, ки барои гуноҳҳои ман мурд, Ту гуноҳҳои маро авф менамоӣ. Инак, ман мехоҳам, ки Ту Худованд ҳаёти маро сарварӣ намоӣ. Исои Масеҳ амр намуд, ки бо Рӯҳулқудс пур гардем ва агар бо имон аз Ӯ хоҳиш намоем, амалӣ хоҳад гашт. Худованд аз Ту хоҳиш менамоям, рӯҳи маро пок гардон ва бо Рӯҳулқудс пур намо. Ман шукргузорам ва боварӣ дорам, ки маро бо Рӯҳулқудс пур менамоӣ ва маро сарварӣ мекунӣ. Бо номи Худованди мо Исои Масеҳ дуо мекунем”. Агар ин ибодат хоҳиши рӯҳи Шуморо ифода кунад, бовар кунед, ки Худованд худи ҳозир Шуморо бо Рӯҳулқудс пур менамояд. 2) Аз гуноҳ пушаймон шуда худро бояд тоза намуд. Агар мо тавассути гуноҳ худамон сарвари хаётамон гардем, ин итоат накардан мебошад. Бинобар ин мо бояд барои гуноҳҳоямон авф талабем. Он вақт Худованд гуноҳҳои моро мебахшад ва аз ҳама нодурустиҳо моро пок месозад. (1Юҳанно 1:9) Авф пурсидан, яъне дар назди Худованд гуноҳҳои худро эътироф намудан, бовар кардан ба он ки тавассути хуни Исо дар салиб ин гуноҳҳо авф гаштаанд ва аз гуноҳ рӯй гардонда мавқеъи нави ҳаётро қабул кардан, мебошад. Аз чӣ тавба кардан лозим аст? Барои ин ба ботини худ назар андозед ва бо ин ба ҳиссиёти ҳамдардӣ ба худ ғӯттавор нагардед. Ин тавр намешавад. Агар мо бо шавқ ба Худованд ва тақводории Ӯ майл мекунем ва сидқан барои гуноҳҳоямон тавба менамоем, ин кофист. Худованд мувофиқи ваъдаи худ моро авф менамояд ва бо Рӯҳулқудс пур мекунад.
Дар калисо аввалин вақте, ки ҳама ба Рӯҳулқудс пур гаштанд, чӣ ҳодиса рӯй дод? (Аъмол 2:4) Худованд моро бо Рӯхулқудс пур карда истода аз рӯи зарурият ҳадяҳои гуногун ҳам медиҳад. (Румиён 12:6-8, 1 Қӯринтиён 12:4-11) Онҳоро бо сипозгузорӣ қабул намудаистода мо бояд сарфи мадҳи Худованд ва мустаҳкамкунии калисои ахлоқӣ намоем.
Агар мо барои қабул намудани Рӯхулқудс омодаем, Худованд ҳама вақт эҳтиёҷоти моро қонеъ мегардонад. Бо вуҷуди он ки таъмиди Рӯҳулқудс танхо як бор рӯй медиҳад, вале пас аз ин корҳо Ӯ мунтазам зоҳир мегардад.
Вохӯрии ҳаштум ________________________________________________ Супориш барои тайёрӣ
Вохӯрии ҳаштум ҳаёти бар санҷишҳо пирӯзомада Масеҳие, ки ҳатто бо Рӯҳулқудс пур гаштааст, азбаски дар ин дунё дар ҷисм мезияд, наметавонад, комилан бегуноҳ бошад. (1 Қӯринтиён 10:12) Зеро иблис чун шери жаён мегардад, то касеро тӯъмаи худ гардонад. ҳамин тавр маънии наҷоти Худовандро фаҳмидан муҳим аст, чунки нест, одаме, ки ба васваса ва гуноҳ наафтад. Танҳо бо қудрати шахсии худ такя карда ҳаёти пирӯзмандро паси сар кардан мумкин нест. Ин далелро қабул намоед, ки танҳо Худованд барои пирӯз гаштан кӯмак расонида метавонад. Дар Библия се намуди санҷиш аст. Аз ҳар кадоми он хулоса бардоред.
Дар ин вохӯрӣ мо маънии васвасаро дида мебароем. Номаи якум ба Қӯринтиён 10:13 калиди савол роҷеъ ба васвасаи масеҳиён мебошад. Оромона дар болои ин оят андеша ронед. Бо кадом васвасаҳо мо дучор мегардем? Кӣ ба мо имконияти аз болои васваса пирӯз шуданро медиҳад? Чӣ бояд кард, ки бо васваса ба гуноҳ дигар дучор нагардем? Худованд васвасаро аз мо дур месозад? Худо барои мо чӣ кор мекунад? Мо бояд чӣ кор кунем, то ба васваса дучор наоем?
Кӯшиш намоед, ки ин ибораҳоро мунтазам истифода баред. Ман ҳоло ба кадом васваса дучор мегардам? Фикр кунед, ки усули озодкунии Худованд аз васваса аз чӣ иборат мебошад. Сарчашмаи ҳамаи бадиҳо шайтон аст. вале ин маънии онро надорад, ки шайтон худаш мунтазам ба мо ҳуҷум мекунад. Бо вуҷуди он ки Ким Ир Сен ҳодисаҳои 25 июнро сарварӣ менамуд, ин умуман маънии онро надорад, ки ӯ шахсан дар ҳамаи ҷангҳо ширкат варзидааст. Монанди ҳамин шайтон ҳам бо вучуди он ки дар ҷангҳои рӯҳонқ бевосита ширкат меварзад, вале дар бисёр мавридҳо барои ҳуҷум ба мо аз ҳама имкониятҳои дар дасташ буда истифода мебарад. Шайтон ба мо бо се роҳ наздик мешавад. Якум, шайтон ба мо бевосита худаш ҳуҷум мекунад. Дуюм ба воситаи дунё. Сеюм ба воситаи хоҳиши ҷисми мо. Вақте ки мо ба васваса дода мешавем, бояд донем, ки он бо кадом васила мебошад. Ва вобаста ба вазъият рафтор ҳам бояд гуногун бошад.
Иблис ё шайтон ин махлуқи шахсиятноки фавқултабии рӯҳонӣ мебошад. Библия онҳоро фариштаҳои бадахлоқшуда меномад. Иблис бо мақсади имони моро вайрон кардан бевосита ба мо ҳуҷум менамояд. Дар натиҷаи ин тасаввуроти мо дар бораи Худованд хира мегардад, дар муносибати мо бо Худованд шубҳа пайдо мегардад, радкунии эътиборнокии Каломи Худованд ва ғайра ба миён меояд.
Бо ин ҳуҷумҳои шайтон бояд чӣ тавр рафтор кард? Пеш аз ҳама мавҷудияти онро бояд эътироф кард. Сипас ба вай муқобил бояд истод (Яъқуб 4:7) Мушаххас чӣ тавр ба шайтон муқобил истодан мумкин аст. Усули беҳтарин ин онест, ки Исо вақти ба шайтон муқобил истодан истифода бурда буд. Дар Инҷили Матто 4:4,6,10 Исо се бор бо суханони “навишта шудааст” ҳуҷуми шайтонро бо Каломи Худованд, ки аз ҷониби Рӯҳулқудс зуҳур намудааст, мегардонад. Бинобар ин мо ҳам метавонем ба шайтон бо қудрати рӯҳулкудсу Каломи Худованд муқобилият зоҳир намоем. Агар шайтон дар дили мо тухми шубҳаро ба боварии мо нисбати наҷот коштан мехоҳад, мо имондорони Исо бояд бо суханони равшан дар бораи ҳаёти ҷовидонӣ ба ӯ муқобил истем. (Юҳанно 5:24, 1Юҳанно 5:13) Барои он ки натиҷабахш ин санҷишро паси сар намоем, мо бояд Каломи Худовандро хуб донем. Бинобар ин Библияро Худованд дар қалби худ махфуз медошт, то ин ки дучори гуноҳ нагардем, мо низ бояд бисёр Каломи Худовандро дар диламон маҳфуз дорем, то ин ки дар ваѕташ ба ҳуҷумҳои шайтон рақобат карда тавонем.
Шайтон ба мо натанҳо бевосита хуҷум менамояд, балки аз берун ба воситаи дунё низ ба мо ҳуҷум меорад. Дунёест, ки ин ҷо гап дар бораи он меравад, дар Номаи якуми Юҳанно 2:15-16 ҳамчун душмани Худованд ва дар Нома ба Румиён 12:2 “ин дунёе” зикр ёфтааст. Ин дунё одамонро ифода мекунад, ки наҷот наёфтаанд ва ба иродаи Худованд муқобил меистанд, ҷамъият, фарҳанге, ки бидуни иродаи Ӯ аз рӯи системаи сарват сохта шудаанд. Байни ин васваса бисёр моҳирон бо ин роҳ аз ин дунё мегузаранд. Ин васвасаҳо ба назар монанди вайронкунии қонун намерасанд, чунонки одамон дар ин бора бо қароҳат фикр мекунанд. Баръакс ин васваса дар назари одамон чизе наменамояд, вале аз ҷониби рӯҳоният зиёни зиёде меорад. Дар кадом соҳаҳо дунё ба хоҳиши мо такя намуда, моро ба васваса меандозад ва кадом мисолҳои мушаххасро овардан мумкин аст? (1Юҳанно 2:16) 1) 2) 3) Як ҷуфти ҷавон ба Худованд сидқан хизмат менамуд ва банохост ба калисо ташриф оварданро қатъ намуд. Маълум шуд, сабаби ин он аст, ки онҳо бо пулҳои ҷамъкардаашон утоқ (манзил) харидаанд. Занаш пурра ба ҷиҳозонидани утоқ машғул аст ва шавҳараш вақти зиёдашро сарфи пулкоркунӣ барои харидани мошин менамудааст. Гарчанде харидани манзил, мошин гуноҳ нест, вале муҳабббати онҳо нисбати Худованд ба ин чизҳо зиёд гаштааст ва дар интиҳо онҳо ба васвасаи шайтон афтоданд. Дар чунин озмоишҳо мо бояд кадом чораҳоро андешем? Инҷили Матто 6:19-34-ро хонед. Чунин ташвишҳои заминӣ, ки ба рӯҳи мо ҳамлаваранд, дар ҳаёти кӯтоҳ ҷои зиёдеро ишғол менамоянд. Ва бештар дар рӯзҳои мо. Вақте, ки мо аз кӯчаҳо мегузарем, тарабхонаҳои пуршукӯҳ, мағозаҳои олиҷаноб диққати моро сӯи худ мекашанд. ҳамин, ки муҳаббати мо нисбати Худованд сард гашт, ин васвасаҳо вориди ҷои холӣ мегарданд. Аз ин васвасаҳои беруна гурехтан, маънои ҳалли онҳоро надорад (Юҳанно 17:15). Вақте ки Шумо ба воситаи дунё ба васваса гирифтор мешавед, кӯшиши аз ин дунё гурехтанро накунед, ба ҷои ин ҳама диққатро ба муҳаббататон нисбати Худованд равона созед. Барои ин бояд ба хаёти пурбаракат нигарист. Дар бораи соҳаҳои ҳаёти пурфайзу баракат, ки мо бояд ба он муроҷиат намоем, фикр кунед. Агар Шумо ҳаёти пурбаракатро барқарор мекунед ва муҳаббати Шумо ба Худованд гарм мешавад, ин вақт муҳаббати Шумо нисбати дунё сард мегардад. Ва ин вақт шайтон қудрати ҳуҷумкуниашро ба воситаи дунё аз даст медиҳад.
Шайтон ба воситаи хоҳиши беихтиёронаи одам ҳуҷум мекунад. Агар ҳуҷуми дунё аз берун бошад, пас ҳуҷуми хоҳиши ҷисмро ҳуҷуми дохилӣ номидан мумкин аст. Дар ҷисми офаридаи Худованд бадӣ ва гуноҳ нест. Бинобар ин хоҳиши беихтиёронаро гуноҳ номидан мумкин нест. Вале баъзан васваса тавассути хоҳиши шаҳвонӣ, ҳарисӣ ё дигар талаботҳои физиологӣ ба миён меояд. Баъзе масеҳиён талаботҳои физиологии Худованд додагиро нодуруст фаҳмида, беохир ба васваса дода мешаванд. Китоби дуюми Подшоҳон 11:1-4-ро хонед. Ин мисоли беҳтарини амали шайтон ба воситаи шаҳвати ҷисм мебошад. Ин ҷо Довуд ба мағлубият дучор мегардад, вале дар Ҳастӣ 39:10 Юсуф пирӯзманд мегардад. Ин ҷо фарқият дар чист? Фикр намоед, мо аз чӣ бояд канорҷӯи намоем, то бар васваса пирӯз шавем. Васваса, ки ба амалҳои зишт мебарад, дар ҷаъмияти ҳозира мушкилиҳои ҷиддии зиёде пеш меорад. Як донишҷӯй ва духтари ӯ иқрор гаштанд, ки оҳиста-оҳиста ба васвасаи шаҳвонӣ дода мешаванд. Боре шабона онҳо вохӯрданд ва барои омодагӣ ба машғулияти биология аз харсангҳои соҳили баҳр обсабзҳоро ҷамъ намуданд. Пеш аз ин ба қароре омаданд: агар онҳо ба васваса дода мешаванд, онҳо якҷоя бояд сари зону зананд ва аз Худованд барои пирӯз гаштан бар васваса имдод талабанд. Дар назари аввал рафтори онҳо бошарафона менамояд. Дар асл бошад, нодонии зиёдест! Ин монанди он аст, ки сари худро ба даҳони шер меандозӣ ва аз Худованд имдод мепурсӣ, ки шер туро надаронад. Дар номаи дуюми Тимотиюс 2:22 ба ҷавонон барои ҳалли масъалаи шаҳвониашон чӣ гуна маслиҳат дода мешавад. Намудҳои ҳуҷуми иблис ва аксуламали ҷавобии масеҳиёнро чунин бояд тасаввур кард.
Вохӯрии нӯҳум. ________________________________________________ Супориш барои тайёрӣ дидан.
Вохӯрии нӯҳум Ҳаёти масеҳии дар итоат Фоҷеаи калисои имрӯза дар он аст, ки бисёр одамон даъват ба имонро гирифтаанд вале қисми ками одамон ба он итоат менамоянд. Дар Рӯҳулқудс зиста, меарзад имоне дошта бошӣ, ки он ҳуҷумҳои пайвастаи шайтонро мағлуб созад. Вале ба масеҳиён барои маҳфуз доштани имонашон ва монда нашуда амрҳои Худовандро иҷро карданашон зарур аст, ки Исоро пайгирӣ ва итоат намоянд. Барои корҳои Худовандро иҷро кардан, пеш аз ҳама Ӯро пайгирӣ кардан лозим аст. Ва ба Ӯ гуфт: “Агар рӯй ба замин ниҳода, ба ман саҷда кунӣ, ҳамаи онҳоро ба ту медиҳам” (Матто 4:9) Исоро пайгирӣ намудан, яъне нақша ва иродаи Ӯро вобаста ба ҳаётатон қабул кардан, худро бе ягон шарт ба Исо додан ва ба Ӯ итоат намудан мебошад. 1. Маънии итоат кардан ва мавқеъи асосӣ Инҷили Луқо 5:1-11-ро хонед. Петрус чӣ тавр итоати худро ба Худованд зоҳир намуд? (Ояти 5) Итоат кардан ба Исои Масеҳ дар як лаҳза метавонад, ки ояндаи моро ҳал созад. Петрус ба Исо итоат карда истода, донист, ки Исо кӣ аст ва дар анҷом шогирди беҳтарини Ӯ гашт. Вақте, ки мо ба Худованд дар ин ё он лаҳзаи камарзиш итоат менамоем, бо ин мо худамонро ба ҳаёти итоаткорона омода месозем ва хислатҳои имондорро ташаккул медиҳем.
3) Вобаста ба муносибати байни Исою ман (Луқо 9:23) Барои дар итоат зистан пеш аз ҳама мо бояд объекти итоат мекардагиамонро донем, донем, ки кадом Худо аст ва ҳокимияти Ӯро эътироф намоем. Баданҳои худро баҳри қурбонӣ овардан ин маънои тамоми ҳаёти худро бо қатъият ба Худованд бахшидан, аз худ рӯй гардонидан, ба ҳаёти худпарастонаи гузашта “не” гуфтан ва ба иродаи Худованд “ҳа” гуфтанро дорад. Касе бо кураи ҳавоӣ бо халтаҳои пур аз рег ба осмон баланд мешавад. То ин ки баландтар барояд, ӯ кам-кам регро мерезад. Ва бо андозаи рехтани рег ӯ торафт баландтар мешавад. ҳаёти масеҳӣ монанди ин аст. Чӣ қадар мо мушкилиҳои ҷисм, бадӣ ва ҳама чизи дунявиро тарк намоем, ҳамон қадар ба баландии кӯҳи баракати рӯҳонӣ баромада метавонем. Соҳа ва объекти итоаткорӣ Шогирдони Исо аз чӣ бояд рӯй гардонанд, то пайгири Ӯ гарданд? (Луқо 14:25-27,33) Мушаххас дар бораи ҳар кадоми онҳо фикр намоед.
Соҳаи асосии итоаткории масеҳӣ масъалаи ашёи хусусӣ мебошад. Вақте ки Исо ба ҷавони сарватманд гуфт, ки амлокашро фурӯшад ва ба камбағалон тақсим намояд, Ӯ на барои он ин корро кард, ки ҷавон камбағал шавад, балки барои он ки вай пурра ба Ӯ итоат намояд. (Марқӯс 10:17-22) Алалхусус дар ҷамъияти ҳозиразамон, ки материализм бениҳоят васеъ паҳн гаштааст, ба ғайр аз ба воситаи чизҳо санҷидани итоаткорӣ усули дигаре нест. Бо вуҷуди он ки итоаткории моддӣ ба воситаи кӯмаки моддӣ ва садақаи хуби пулӣ ошкор гардад ҳам, дар мадди аввал чӣ тавр зистани масеҳӣ аз нуқтаи назари моддӣ меистад. Агар масеҳӣ дар ҳаёти оддиаш шоҳаншоҳона мезияд, пулашро беҳуда сарф менамояд, бо вуҷуди садақакунӣ ва ёрии моддӣ расониданаш ин лаҳза гуфта наметавонем, ки ӯ пурра итоат менамояд. 2. Итоат кардан-яъне пайгирӣ намудани каломест, ки ба мо Худо додааст, барои ин инкор намудани худ кам аст. Дар асл тамоми ҳаёти мо ва душвориҳои рӯ ба рӯ омадаи мо бо иродаи Худованд , ҳамаи ин зуҳуроти итоаткорист.
Исо, ки ба иродаи Худованд итоат менамуд, дар бораи маргаш дар салиб чунин мегӯяд “Ба ростӣ, ба ростӣ ба Шумо мегӯям; агар донаи гандум дар хок афтода намирад, фақат худаш боқӣ мемонад; лекин агар бимирад, донаҳои фаровон орад, ӯ бояд итоат намояд ва бимирад. Дар зери чунин марг таккабури мо, имтиёзҳои мо, ғурури мо, воситаҳои ҳузуру ҳаловати мо дар назар дошта шудааст”.
Вале ин ҳама тобегии мутлақ нест, зеро баъзе вақт барои ба Худо итоат намудан, ба онҳо мухолифат намудан лозим аст. (Аъмол 4:19) Мисолҳои итоаткорӣ.
1) Ду натиҷаи итоаткорӣ ба ҳақиқати Худованд чӣ гуна аст? (1Петрус 1:22) 2) Чӣ бояд кард, то ба дуоҳо ҷавоб гирифта шавад? (1Юҳанно 3:22)
(Аъмол 5:32)
“Сустӣ дар итоаткорӣ итоат накардан аст” Масеҳӣ то ин ки итоаткор бошад, бояд ба фикри Худованд, ҳаёти Худованд нишон додагӣ, бо овози Худованд ва ёрии Худованд зиндагӣ намояд. Вохӯрии даҳум. ________________________________________________ Супориш барои тайёрӣ дидан.
Вохӯрии даҳум. Хидматгузорӣ “Ва ба онҳо гуфт: “Маро пайравӣ кунед ва Ман Шуморо сайёди мардум гардонам” (Матто 4:19) Барои кори Исоро иҷро намудан, Ӯро пайгирӣ намудан ва бо Ӯ дар муносибат будан лозим аст. Одамони Исоро пайгирӣ мекардагӣ ва ба Ӯ итоат менамудагӣ кори Ӯро иҷро карда метавонанд. Маҳсули тарбияи мо хидмати Худоро иҷро намудан бояд бошад. Дар замони мо одамони бисёре ҳастанд, ки дар калисоҳо ҷойҳои холиро ишғол намуда, дар як ҳафта як бор ваъзро гӯш карда, фикр мекунанд, ки ҳаёти масеҳиро паси сар менамоянд. Сабаби чунин мавқеъи ғайрифаъол доштаи онҳо дар он аст, ки тарбияи дуруст надидаанд. Агар онҳо тайёрии лозимиро гузаронанд, мавқеъи онҳо фаъол мегардад. Бинобар ин маҳсули тарбия хидмати Худовандро ҳисобидан мумкин аст. Агар ислоҳоти 1500 солаи калисо ба имондорони қаторӣ Библияро дода бошад, пас ислоҳоти баъдинаи рӯҳонӣ бояд хидматгузориро ба диндорони каторӣ диҳад. Франсис Лирес гуфтааст: “Агар мо таъмид ёфтаем, ин новобаста ба он ки роҳиб дасташро ба мо гузоштааст ё не, мо аллакай хидматгузорем” То ин ки имондори қаторӣ фаімад, ки Ӯ хидматгузори Худост ва аз ӯҳдаи кораш барояд, барои ӯ донистани ин панҷ модда муҳим аст.
“Масеҳиён бояд бештар диққатро на ба он равона кунанд, ки барои калисо чӣ бояд кунанд, балки ба он ки онҳо калисоро чӣ тавр таҷассум менамоянд (Эф Си Мате) Вақте дар бораи масеҳӣ мегӯянд, ки Ӯ дар ҳайати калисо аст, ин ба Библия мутобиқат наменамояд. Вакте мегӯянд, ки Ӯ барои калисо ё дар калисо кор мекунад, ин ҳам аз рӯи Библия нест. Пас Библия дар бораи муносибати тарафайни масеҳӣ ва калисо чӣ мегӯяд? (Эфсӯсиён 2:20-22) Худи ба калисо меомадагиҳо калисоро ташкил менамоянд. Бинобар ин барои хидматгузории бошандаи калисоро донистан, худи кори калисоро донистан лозим аст. Омилҳои асосии ташаккулёбии калисо хидматгузорӣ ба Худованд ва муносибат мебошад. Вале барои он ки калисо монанди бадани Исои Масеҳ зиндагӣ ва амал намояд, бояд худро ба он корҳое бахшид, ки Исои Масеҳ дар ин замин зиндагӣ карда истода менамуд. Кӯшиш намоед, ки корҳои кардаи Исои Масеҳро дар Инҷили Матто 4:23 дар се модда ҷамъбаст намоед. Онҳо ба таъминоти ҳар як калисо чӣ гуна муносибат доранд?
ҳар як хидматро аз калисо-бадани Масеҳ оғоз намудан лозим аст. ҳамаи масеҳиён бояд ба одами мушаххас, ба якдигар, инчунин одамоне, ки берун аз калисоанд, хидмат гузоранд. ҳамин тавр вақте, ки масеҳиён ҷамъ мешаванд, калисо ин се таъинотро иҷро менамояд, ва вақте ки пароканда мешаванд, ҳар як масеҳӣ бояд нақши калисои худро иҷро намояд.
Бисёр вақт мо мешунавем: “Вале ман танҳо бошандаи қатории калисоям” Дар назари аввал чунин менамояд, ки одам аз хоксорӣ ин тавр мегӯяд, вале дар асл бошад ӯ даъвати Худовандро намефаҳмад. Библия мегӯяд, ки ҳамаи масеҳиён-хидматгузоранд. Бисёриҳо ҳисоб мекунанд, ки имондорони қаторӣ объекти хидматгузории роҳибӣ нестанд, балки баръакс шахсони асосии амалкунандаи хидматгузории калисоянд. Моҳияти хидматгузории имондори қаторӣ дар чист?
“Калисоҳо худро аз ҳад зиёд аз ҳамсояҳо ҷудо кардаанд, танҳо ба дохили худ нигаронида шудаанд, бинобар ин онҳо наметавонанд аз башорат дарак диҳанд. Калисоҳо нисбат ба оне ки Навиштаи Муқаддас мехоҳад, берун аз дунё вуҷуд доранд. Вале Библия таълим медиҳад, ки масеҳиён бояд дар дунё зиндагӣ намоянд. Калисоҳо монанди Сари Онон - Исои Масеҳ дар шаҳрҳо ва қишлоқҳои пур аз зулму, ифлосӣ ва гуноҳ бояд баданҳои муқаддас гарданд” (Доналд Мекаброн) Дар Номаи якуми Петрус 2:4,5,9,10 тавсифҳо дар бораи масеҳӣ оварда шудааст, онҳоро нависед ва дар бораашон фикр намоед. 1) 2) 3) 4) 5)
Худованд ба мо хидматгузориҳои муайянро амр намуда ва барои амалӣ гаштани онҳо тӯҳфаҳои гуногунро ҳам медиҳад. Бо тӯҳфаҳои гирифта фахр кардан лозим нест, ки ин подоши хизмат ҳаст, ва онҳоро истифода набурдан ҳам лозим нест, чунки Худованд онҳоро баҳри иҷро намудани амалҳои худ медиҳад. Дар бораи тӯҳфаҳо дар Румиён 12:6-8, 1 Қӯринтиён 12:8-11 ва Эфсӯсиён 4:11 гап меравад. Дар байни онҳо ҳафт тӯҳфаи дар Румиён дарҷёфта дар ҳаёти ҳақиқии масеҳӣ бо осонӣ зуҳур меёбанд. Кӯшиш намоед, кӯтоҳакак онҳоро шарҳ диҳед. 1) 2) 3) 4) 5) 6) 7) Муҳим, ин хусусиятҳои хосаи тӯҳфаҳоро дарк кардан ва оҳоро дар амал истифода бурдан аст. Он вақт мо наметавонем, одамони дигарро, ки чунин тӯҳфаҳоро доранд маҳкум намоем ва пурра дигаронро низ фаҳмида метавонем, ки тӯҳфаҳои дигарро дороанд.
Барои хидматгузорӣ тӯҳфаҳои гуногун лозиманд. Вале барои он ки бо ёрии тӯҳфаҳо меваҳо ҳосил гарданд, омӯзиш, таълим лозим аст. Нодуруст аст, вақте ки дар калисо бе тайёрӣ кори муҳимеро супориш медиҳанд. Одаме ки мехоҳад ба Худо хидмат гузорад, бояд ҷиддӣ ва сари вақт ба ин кор омода гардад. Гузаштани курси омӯзиш мувофиқи тӯҳфаҳои гирифташуда, метавонад тайёрии хуб барои хидмати калисо гардад. Яке аз мушкилиҳои калисо дар он аст, ки мураббиёни каме ҳастанд, ки хоҳиши таълим додани имондорони қаториро дошта бошанд ва кам имондороне ҳастанд, ки хоҳиши омӯхтанро дошта бошанд. Баъзеҳо бинобар душворӣ хондан намехоҳанд, баъзеи дигар дар ин кор заруриятро намебинанд. Вале барои он ки калисо ба калисо монанд бошад, ҳатман рафти таҳсил барои омодасозии имондорон лозим аст. Исо шогирдонашро чӣ гуна таълим медод? (Марқӯс 3:13-15) Инро дар калисо чӣ тавр истифода бурдан мумкин аст?
Курсҳои тайёрии гуногуни имондорон мавҷуданд.
То ин ки тайёрӣ натиҷабахш бошад, лаҳзаҳои зеринро истифода баред.
Назари Библиявӣ ба дунё; Имондороне, ки барои иҷрои вазифаашон омода мегарданд, бояд дар бораи ҷои хидматгузориашон тасаввуроти дуруст дошта бошанд. Бисёр масеҳиён хидматгузориашонро танҳо дар калисо маҳдуд месозанд. Вале дар асл бошад, ҷои хидматгузории мо тамоми дунёст, ки мо дар он зиндаги ва кор менамоем. Бисёр дигар имондорон ба ноҳия ё кишвари худ маҳдуд мешаванд, гарчанде ҷои хидматгузории мо тамоми дунё бо гӯшаю канорҳояш мебошад (Аъмол 1:8). Ва танҳо вақте ки ҷаҳонбиниямон васеъ мегардад, мо метавонем вазифаамонро бо маънии томаш иҷро намоем.
Дар Аъмол 8:4 дар кадом хидматгузорӣ имондорон ширкат меварзанд? 2) Павлус башоратро дар куҷо ваъз намуд? (Аъмол 17:17). Дар ҳар гӯшаи замин бояд башорат ва номи Исо эълон карда шавад. Ва ҳама корҳои рӯзмарраи мо аз душанбе сар карда то шанбе ин мадҳу ситоиш намудани Худованд мебошад. Ва вақте ки корҳои мо муносибати дурусти тарафайни мо бо Худоро ифода менамояд, онон хидматгузории зинда ба Ӯ мешаванд. 3) Исои Масеҳ ба шогирдон дар охири вақти хайрухуш чӣ ваъда дод? (Аъмол 1:8) 4) Рӯҳулқудс ба Барнабо ва Павлус чӣ кор кард? (Аъмол13:2-3) Башорат бояд дар ҳама гӯшаи замин паҳн карда шавад. Алалхусус ҳозир, ки тамоми дунё ба қишлоқи ягона табдил меёбад, чунин имондороне лозиманд, ки дунёро ҳамчун калисои азизашон қабул намоянд. Вохӯрии ёздаҳум Мундариҷаи оятҳои муҳим
4-1. Каломи Худованд (2 Тимотиюс 3:16)
10-1. Ҳаёти дар итоатбуда (Румиён 12:1) 10-2. Ҳаёти дар итоатбуда (Луқо 9:23) 11-1. Ҳаёти дар хидматбуда 9 (1Петрус 2:9)
Вохӯрии ёздаҳум Барои оне,ки ин омӯзишро тамом кард Усулҳои тарбияи якка ба якка Шумо бо Исо вохӯрда ва дар бораи Ӯ дониста истода, то ин ки шогирди Ӯ гардед, тайёриро гузаштед. Шумо на танҳо бо имон ба Исои Масеҳ ба наҷот боварӣ ҳосил намудед, балки ба воситаи Исои Масеҳ табиати Худоро дониста, ақидаи шумо ба дунё тағйир ёфт. Ин имонро асос карда, шумо Каломи Худовандро омӯхтед ва чӣ тавр ба воситаи ибодат бо Худо муносибат карданро ёд гирифтед. Бо Исои Масеҳ дар як бадан шуда муҳимияти муносибат бо хоҳарону бародаронро аз як тараф дарк карда истода, мо дарк намудем, ки дар ин дунё бояд шоҳиди Исои Масеҳ гардем. Мо дар ҳаёти мунтазами имондор калиди бо Рӯҳулқудс пур гаштанро пайдо намуда сипас аз болои васвасаи шайтон пирӯзшавиро омӯхтем. Ва то ин ки шогирди Исо гардем, қарор додем, ки пурра ба Худо итоат намоем ва якҷоя дар корҳои Ӯ иштирок варзем. Акнун шумо ҳамчун шогирди Худованд тайёрии ибтидоиро гузаштед. Дар оянда низ мунтазам омӯхтан лозим аст. Вале ҳоло Худованд мехоҳад хоҳиш намоед, ки шумо он чизи омӯхтаатонро ба дигар шахсони содиқ диҳед. (2Тимотиюс 2:2) Айнан чуноне ки шумо курси тайёриро гузаштед, Худованд мехоҳад, ки дигар одамонро низ ҳамин хел тайёр намоед. Албатта ин корро кардан барои шумо душвор аст. Вале агар шумо қудратеро, ки дар шумо амал мекунад, пайгирӣ намоед, аз ӯҳдаи ин кор мебароед. (Қӯлассиён 1:29) Мураббиягиро ба воситаи васвасаи Библия якка ба якка ёд гиред. Он чиро ки пештар омӯхта будед, такрор намоед. Ва одамонеро таълим диҳед, ки ба Шумо бовар мекунанд. Усулҳои таълими индивидуалӣ ҳоло дар мамлакати мо шумораи одамоне, ки ба калисо барои шунидани ваъз меоянд, меафзояд. Вале дар байни онҳо одамони каме хастанд, ки башоратро дуруст дарк намоянд ва Исои Масеҳро ҳамчун Худованди Худ қабул намоянд. Ба ғайр аз ин дар байни онҳое, ки қарор додаанд ба Исои Масеҳ бовар намоянд, тайёрии зарурӣ дидагиҳо каманд. Профессор Билли Грем чунин меҳисобад, ки 5 фоизи ҳаёти масеҳӣ аз қарор вобаста асту 95 фоизи боқимондааш аз тарбия. Чӣ тавре ки калисо ҷидду ҷаҳдашро ба паҳн кардани Инҷил сарф менамояд, ҳамин тавр имондор ҳам бояд ҷидду ҷаҳдашро сарфи нумӯи рӯхониаш намояд.
Мақсади тарбияи масеҳӣ-то ба Исои Масеҳ ба камол расидан (Эфсӯсиён 4:15) ва рафти тарбия бошад ба воситаи коллективи калисо тавассути Калом мебошад. “Аз Ӯ тамоми Бадан ба воситаи ҳар навъ пайвандҳои тақвияткунанда мустаҳкам ва пайваст шуда, бо амали ҳар андоми ҷудогона ба андозаи хоси он, афзоиш меёбад, то ин ки худро дар муҳаббат бино кунад”. (Эфсӯсиён 4:16)
2. Фаҳмиши асосии тарбияи индивидуалӣ. Гурӯҳи хурд якка ба якка 1) Мураббӣ ин муаллим, лектор нест, вале ӯ бояд волидайни рӯҳонӣ бошад. (1 Қӯринтиён 4:5; Ғалотиён 4:19) “Волидайн”-е, ки башоратро тавлид мекунад, метавонад мунтазам тарбия намояд. Ва тавассути башорат масеҳии аз нав тавлидшуда хам метавонад, тарбия намояд. Он вақт гуфтан мумкин аст, ки шумо ҳам волидони рӯҳонӣ гаштед. 2) Рафти тарбия –ин нафақат додани дониш, балки рафтест, монанди тарбияи фарзандон аз ҷониби волидон. (1Таслӯникиён 2:7-8,11; 1Петрус 2:2) То ин ки масеҳии комил гардед чор шарт лозим аст.
3. Муҳимияти тарбияи индивидуалӣ.
(2 Тимотиюс 2:2) 3) ҳатто онҳое, ки истеъдоди муаллимӣ надоранд, метавонанд, таълим диҳанд. (Аъмол 18:4,26) 4. Омилҳои асосии ба маҳсулнокии тарбия таъсир мерасондагӣ .
Дар рафти шиддатноки ҳаёти муосир бояд бо матонат вақтро пайдо намуд. Барои ин ба саволҳои зерин ҷавоб диҳед. “Оё ман рафти таълими индивидуалиро муҳим мешуморам?” “Оё ман вақти вохӯрӣ бо бародарону хоҳаронро хушбахтиовар меҳисобам?”
Гузориш Азназаргузаронии барнома. Муқарраркунии вазифа. Рӯйхати маълумотдиҳандаи адабиёт. Сарварӣ барои мураббиён. Азназаргузаронии барнома
Аз соли 1960 коллективҳои миссионерии донишҷӯӣ хидматгузории худро бо маънои томаш аз майдонҳои донишгоҳҳо оғоз намудаанд. Ин гурӯҳҳои миссионерӣ нисбат ба хидматгузории анъанавӣ дар калисо қудрати худро ба хидматгузории нав равона карданд ва бо ин насими навро вориди калисои кореягӣ намуданд. Махсусияти хидматгузории онҳо дар ин аст.
Ин коллективҳои миссионерӣ дар кори азнавсозии калисои кореягӣ саҳми босазое гузоштаанд. Вале дар баробари ин онҳо мушкилиҳои зиёдеро ба миён оварданд. Бинобар ин байни онҳо ва дигар калисоҳо моҷароҳо бархостанд. Сабаб дар он аст, ки вақти хидматгузории онҳо баъзе лаҳзаҳои ҳалталаб мавҷуданд. Гарчанде, ки васеъ кардани вазъи индивидуалӣ муҳим аст, вале як тамоил ҳаст, ки маҳсули инҷилкунонӣ ба калисо ворид намегардад ва ба башорати ваъзкардашуда нуқтаи назари масеҳӣ ба дунё кифоягӣ наменамояд.
Чунин барномаҳо, тарафхои беҳтарини фаъолияти коллективҳои миссионериро истифода бурда, лаҳзаҳои мушкили онҳоро барҳам дода, мақсад мегузоранд, ки дар дохили калисо барномаи самарабахши таълиму тарбияро ҷорӣ намоянд.
Ба одамоне, ки ба калисо меоянд, яку якбора тамоми Инҷил тарғиб карда намешавад, балки мунтазам вохӯрда истода, дар шаклӣ оддӣ (омӯзиши Инҷили Библия) Библия омӯхта мешавад. Пас аз оне, ки шавқи онон нисбати калисо ташакул меёбад, диққат ба шахсияти Исои Масеҳ, сари калисо равона карда мешавад. Дар тӯли чор ҳафта шиносоии наздики онҳо бо Исои Масеҳ ба вуқӯъ мепайвандад. Ва дар охир, агар бошандаи калисо қарор медиҳад, ки ба Исои Масеҳ бовар кардан мумкин аст, Ӯро ба ҳайати калисои ноҳиявӣ ворид месозанд. Эътиқод ба наҷот. Эътиқод ба наҷот тавассути даҳ саволи ташхисӣ ташаккул меёбад. То ин ки тасаввуроти нодурустро вобаста ба эътиқод ба наҷот барҳам диҳем, нақши ҳиссиёт, ақл ва ирода ба имон ин ҷо мавқеъи баландро мегирад. Ва ҳамаи ин барои он карда мешавад, ки ягон гурӯҳ ё калисои ноҳиявӣ аз рӯи хости худаш ченак(маҳак)и наҷотро пешниҳод нанамояд.
Одамоне, ки ба наҷот эътиқоди қатъӣ доранд ва муносибаташонро бо Худованд барқарор намудаанд, ҳамеша баҳри муносибат бо Ӯ эҳтиёҷ доранд. Барои он ки мунтазам бо Худованд дар муносибат бошӣ, ҳатман ибодати ҳаррӯзаро иҷро кардан лозим аст.
Диққати ҷиддӣ ба рушду нумӯъи ҳар як одам равона карда мешавад, дар шогирдон муносибат бо калисо ҳамчун бадани Масеҳ, ки онҳо низ аъзоёни ҳайати он мебошанд, ташаккул меёбад, масъулияти иҷтимоии шогирдон, ки ин тайёриро гузаштаанд, таъкид карда мешавад.
ҳамчун чизи ягона воизӣ ва омӯзиши Библия шарҳ дода ва алоқаманд карда мешаванд, бештар диққат ба матнҳои асосии Библия равона карда мешавад, на ин ки ба сюжетҳои асосӣ, инчунин қайд карда мешавад, ки на танҳо фаҳмидани матнҳои Библия муҳим аст, балки онро ба вазъияти муосир ва эҳтиёҷоти ҳақиқии мавҷуда алоқаманд кардан лозим аст. Рӯйхати адабиётҳои маълумотдиҳанда Сарварӣ барои мураббиён Шояд дар шумо бо имондорони нав муносибатҳои махсусу маънидоштае пайдо мегардад. Бо боварӣ метавон гуфт, ки Шумо худатон бештар дорои баракат мегардед, нисбати дигар одамоне, ки Шумо ононро меомӯзонед. Мавзӯҳои таълимии “Тарбияи якка ба якка” асосан барои тарбияи масеҳиёни нав таъин гаштааст. Мо ҳамчун масеҳиёни итоаткор бояд чунин рафтор намоем. Омода сохтани шогирдон “Пас, биравед ва хамаи халқҳоро шогирд бисозед ва онҳоро ба исми Падар ва Писар ва Рӯҳулқудс таълим диҳед, ва онҳоро таълим диҳед, то ҳар он чиро ки ба Шумо фармудам, ба ҷо оваранд: ва инак, Ман ҳаррӯза то охирзамон бо шумо ҳа стам” Омин (Матто 28:19,20) Онҳоро одамоне кардан лозим, ки истеъдоди ба дигар одамон таълим доданро дошта бошанд. “Ва он чиро, ки аз Ман дар ҳузури шоҳидони бисёр шунидаӣ, ба одамонӣ мӯътамаде бисупор, ки лаёқат дошта бошанд дигаронро низ таълим диҳанд” (2.Тимотиюс 2:2) Ба шогирдон ёд додани он лозим аст, ки ба талаботҳои ҳаёти Исои Масеҳ идоракунанда, итоат намоянд. Он гоҳ онҳо метавонанд, шогирдони содиқро тарбия намоянд, шогирдон бошанд, дигаронро ва ҳамин тавр ин рафт мунтазам такрор меёбад. Якчанд қоидаҳои асосӣ.
Усули истифодабарии нақшаи “суққонӣ киштӣ”
Ин давра одамро то оне ки масеҳӣ гашт нишон медиҳад. “Ман” дар тахти шоҳии зиндагӣ, “Ман” дар марказӣ зиндагӣ. Ман
“Ин давра одамеро нишон медиҳад, ки Исои Масеҳро қабул намудааст. Масеҳ дар тахти шоҳии зиндагист, Масеҳ дар маркази зиндагист. Мо ҳаётеро меомӯзем, ки дар маркази он Масеҳ аст”. Масеҳ
“Акнун мо усулҳои дарки Исои Масеҳро, ки ба ҳаёти мо ворид мегардад ва собит месозад, ки мо фарзандони Худо ҳастем, меомӯзем”. Эътиқод ба наҷот Масеҳ Хусусиятҳои Худо
а ) Библия. Каломи Худованд. Ибодат Муносибат Воизӣ намудан Эътиқод ба наҷот Хусусиятҳои Худованд “Мо тавассути Библия Худовандро дарк намуда метавонем. Худованд ба мо ба воситаи Калом гап мезанад. Библия ин сарварикунандаи асосӣ дар ҳаёти масеҳӣ мебошад. Мо усулҳои омӯзиши Библияро дониста мегирем” б ) Ибодат “Мо бо Худованд ба воситаи ибодат сӯҳбат менамоем. Бо Худованд муносибат карда истода, бо ибодат ба Ӯ муроҷиат карда истода, мо бо Худованд алоқаи амӯдиро барқарор менамоем.” в) Муносибат “Вақте ки дар мо муносибати хуби амудӣ (вертикалӣ) бо Худованд барқарор карда мешавад, мо метавонем бо одамон муносибати хуб уфуқӣ (горизонталӣ) барқарор намоем. Бо дигар имондорон мо бояд дар Исои Масеҳ ба якдигар нигоҳ карда истода ва байни якдигар муносибати накӯкорона дошта истода, муносибат намоем” г ) Воизӣ намудан “Мо бояд ба беимонон дар бораи Исои Масеҳ ваъз гӯем. То ин ки онҳо низ муносибати шахсӣ бо Худовандро барқарор намоянд, мо усулҳои ваъзгӯиро хоҳем омӯхт” д) Бо Рӯҳулқудс пур гаштан “Мо хоҳем омӯхт, ки ҳаёти бо Рӯҳулқудс пур гашта чӣ гуна аст, чӣ тавр Рӯҳулқудс ҳаёти моро сарварӣ менамояд, чӣ тавр мо зиндагиеро паси сар менамоем, ки дар маркази он Исои Масеҳ аст” с ) Озмоиш “Нест одаме, ки дучори озмоиш нагашта бошад, вале Худованд моро наҷот медиҳад. Хоҳем омӯхт, ки Библия дар бораи муборизаи рӯҳонӣ чӣ мегӯяд” ж) Итоаткорӣ “Агар хоҳед, зиндагиеро паси сар намоед, ки дар маркази он Исои Масеҳ аст, ҳамаи он чизеро ки меомӯзед, бо итоат бояд қабул намуд” з ) Хидматгузорӣ намудан Агар мо итоат менамоем, Худованд моро ба хидматҳои нав сафарбар менамояд.
“Ҳаёте, ки Исои Масеҳ сарвариаш менамояд” “Мо бояд Худовандро дарк намуда ба Ӯ итоат намоем ва дар ҳама лаҳзаҳои ҳаётӣ васиятҳои Ӯро пайгирӣ намоем. Он гоҳ дар маркази ҳаёти мо Исои Масеҳ ворид мегардад”
“Ин расми суққони киштӣ аст. Чи хеле ки штурман киштиро аз рӯи хати ҳаракат пеш мебарад, мо ҳам ҳамин тавр бояд сарварӣ карда ҳаётамонро ба Исои Масеҳ вогузор намоем. Мо меомӯзем, ҳаёте ки дар маркази он Исои Масеҳ аст, чӣ маънӣ дорад” (Оятҳои ба мавзӯи дарс алоқаманди Библияро омӯхта истода хоҳиш намоед, ки шогирдон ба дарси оянда барои тасвир намудану нақл кардани мавзӯи гузашта омода бошанд) Раҳнамои методӣ барои гузаронидани ҳар як дарс. Дарси 1: Эътиқод ба наҷот (Давомнокии дарс:1,5-2 дарс)
Дар оянда дар давраи боқимонда омӯзиши ибодатро дар шакли сӯҳбат ба нақша дароред. (“Нақшаи ибодат”-ро тақсим кунед). Дарси 2: Хусусиятҳои Худованд
(ҳамин тавр дар ҳар як дарс кунед.) Усули кор дар болои супориши дарси 2.
Дарси 3. Каломи Худованд
Дарси 4. Ибодат
Дарси 5. Муносибат
Аъзоёни “калисо, ки бадани Масеҳ аст” бояд ваъз гӯянд, монда нашуда, вазифаи Масеҳро оиди наҷот иҷро намоянд. Калисо бошад, ягона шуда истода бояд дӯст дорад ва ёрӣ диҳад. Танҳо ҳамин тавр одамонро дар рӯи замин наҷот додан мумкин аст.
Дарси 6. Воизӣ намудан
Якҷоя бо шогирд нақшаи ин ҳафта ваъз гуфтанро тартиб диҳед. Дарси 7. Аз Рӯҳулқудс пур гаштан
Дарси 8. Озмоиш
(Агар шогирди шумо барои дарс додани дигарон тайёр аст, пас дар ҳафтаи оянда дарси охирро тамом кардаистода, ба ӯ “Сарварӣ барои мураббӣ”-ро диҳед. Дарси 9. Ҳаёти масеҳӣ дар итоат
Дарси 10. Хидматгузорӣ намудан 1. Нуктаҳои муҳими дарси 9-ро такрор намоед.
Нақшаи ибодат “Худи ман низ, ҳошо ки ман ба ҳузури Худованд чунин гуноҳро ба худ раво бинам, ки барои шумо дуо гуфтанро тарк намоям, балки шуморо ба роҳи нек ва рост ҳидоят хоҳам кард” (1Подшоҳон 12:23) Санаи рӯз. Мавзӯи ибодат. Санаи рӯз. ҷавоб. << Дарсҳои рӯҳонӣ |